۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

سئوال آقاي محمد سلطان الكتابي از آقاي عليرضا بوژمهراني و جواب ایشان

  سئوال آقاي محمد سلطان الكتابي از آقاي عليرضا بوژمهراني
استاد گرانمایه جناب آقای مهرانی
ضمن عرض سلام، خسته نباشید و خدا قوت به شما
مطالبی که حضرتعلی پیرامون تایید و رد گزارش های رویت هلال شوال ارائه فرمودید ضمن روشن نمودن برخی ابهامات، ابهامات جدیدی را در اذهان بسیاری از رصدگران و کارشناسان محترم ایجاد کرد. لذا از شما تقاضا دارم جهت روشن شدن موارد مبهم ، پاسخگوی سوالات زیر باشید:
جناب آقای مهرانی، گزارش گروه مستقر در جهرم بسیار مبهم و سربسته در میان مطالب شما جای گرفت. نه سابقه گروه محترم اشاره شد، نه زمان رویت، نه قدرت ابزارشان و نه کیفیت رویت و نیز جزئیات بیشتر. بدون شک لازم است این گزارش به عنوان تنها گزارش رویت قطعی در کنار گزارش سی سیخت، بسیار روشن و قوی ارائه شود تا جای ابهامی باقی نماند.
همانطور که حضرتعالی مستحضر هستید اطلاعات و رصدهایی که برای رویت این گونه هلال ها در اختیار است بسیار محدود می باشد و همان چند گزارش محدود هم بعضا در پی اختلاف نظر کارشناسان و اساتید محترم و پس از موشکافی زیاد و پس از چندین و چند روز به تایید رسیده است. شاید تصور می شد تایید گزارش های رویت هلال شوال از سوی کارشناسان حاضر در دفتر رهبری زمان قابل توجهی به طول انجامد ولی اعلام زود هنگام عید ، خلاف این تصور بود.
آیا در منطقه جنوب شرقی کشور( و حتی مناطق دیگر) به غیر از رصد آقای دوست محمدی، گروه های دیگری نبوده اند که در شرایط مناسب ، در رویت هلال توفیق نداشته اند؟
با سپاس
محمد سلطان الکتابی
31/6/1388

 پاسخ آقاي بوژمهراني به سئوالات آقاي سلطان الكتابي
جناب آقاي سلطان الكتابي
با سلام
در پاسخ بايد عرض شود :
1-  اطلاع رساني بنده در مورد گزارشهاي دريافت شده ، صرفا" در جهت پاسخ به اين شبه بود كه عده اي تصور ميكردند هلال ماه شوال در روز شنبه ودر ايران رويت نشده بود. مسئوليت ارسال جزئيات بيشتر گزارشهاي رصدي بر عهده ي اينجانب نيست.
2-  همانگونه كه كه قبلا" عرض شد تكيه ي اصلي بر روي گزارش سي سخت بود. البته در گزارشي كه به محضر رهبر معظم انقلاب تقديم شد سه گزارش شهرضا ، سي سخت و جهرم درج گرديد ولي تحليل كارشناسي در اين گزارش ، فقط براي سي سخت انجام شد ( بدليل قابليت مقايسه اين رصد با افق تهران )

3-  در طول ماه رمضان بررسيهايي در مورد گروههايي كه توانايي رصد چنين هلالي را دارند انجام شده بود. در بعد از ظهر شنبه با تمام اين گروهها و افراد كه با هماهنگي ستاد براي رصد اعزام شده بودند تماس گرفته شد. تمامي آنان با شرايط نامناسب جوي مواجه شده بودند و هيچيك از اين افراد و گروهها گزارش معارضي ارائه نكردند.
4-  قطعا" قبول خواهيد داشت كه نميتوان براي بررسي يك گزارش ، اعلام عيد را سه روز به تاخير انداخت. بنابراين ناچار هستيم ضمن رعايت برخي اصول كليدي و مهم ، سرعت بررسي گزارشها را افزايش دهيم. اما عليرغم اين افزايش سرعت ، تا در مورد گزارشي به اطمينان كافي نرسيم ، از تاييد آن خودداري ميكنيم. اين موضوع بارها در بررسي گزارشها پيش آمده و حتي يكباربراي گزارش خود بنده ( كه براي رصد رفته بودم ) چنين وضعيتي پيش آمد و كارشناسان در مورد آن ترديد كردند.
5-  شناختي كه از گروه رويت هلال فسا وجود داشت به همراه گزارش دقيق اين گروه ، مهمترين عامل در تسريع بررسي گزارش ارسالي آنان بود. هر چند كه باز هم قريب يك تا يك و نيم ساعت ، گفتگو با اعضاي گروه و تحليل و بررسي گزارش ، بطول انجاميد.
6-   از آنجا كه ظاهرا" اين ايميل را براي افراد مختلفي ارسال نموده ايد خواهشمند است پاسخ دريافتي را نيز براي آنان ارسال فرماييد.

با احترام
عليرضا بوژمهراني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر